Na Zéland jsem se dostal především za podpory mého kamaráda Ludi, za jehož motivování k rozhoupaní se, poskytnutí všech potřebných informaci a pomoci děkuji. Původním plánem bylo zdržet se v těchto končinách od Listopadu 2008 do Května 2009. Jak to tak bývá, plány se mění a nakonec to dopadlo tak, že jsem zélandskou hroudu opouštěl v Červenci a z původní cesty zpět do rodné domoviny jsem ještě zalétnul na dvouměsíční pobyt ve Státech, konkrétně do Kalifornských kopců Sierra Nevady. Ale to už je jiná kapitola.

Jedna z nejúžasnějších zemí, která vás přivítá a oslní svojí pestrostí, krásou a přátelskostí lidí v drsné a někdy nelítostné přírodě. Nový Zéland mi přinesl nejen zážitky v podobě různorodých treků ale dal poznat i to, jak je obyčejná lidskost a láska k druhým důležitá především pro zpříjemnění života všech kolem.



Následují v průběhu cesty publikované články a fotky. Stále ještě mi chybí dodělat poslední "kapitola z cesty " za což se omlouvám a budu se to snažit co nejdříve napravit. Jedná se o období od konce Června do poloviny Července, kdy jsem opustil práci v Blenheimu, prodal auto a vydal se stopem přes severní ostrov. Moc fotek jsem v této době neudělal už z důvodu, že nebyl foťák. Ale jak to tak bývá, cestou potkáte lidičky, co fotoaparáty mají a slíbí, že vám fotky pošlou. Tak tedy čekám a čekám... :)

1.05.2009

Letosni prvni vyskove metry!! Mt Trimpthon

Tak konecne se zadarilo a pocasi i bus me pustila objevovat krasy mistnich makarorskych hor, jejich zakouti, vyhledy a poznavat jeji obyvatele. Zaroven padla prvni letosni hora (1960 m) prekonali jsme s medou 1700 m prevyseni. Po vanocich a priblizne 10ti dennim nic nedelani to bylo a stale je velmi bolestive. ;-)

Kolega z Chille mi zapujcil kameru, tak jsem to vsechno pekne dokumentoval :)
Pri poslednim pokusu o zdolani teto hory jsem mel trochu komplikace s orientaci v busi, presel jsem spravnou odbocku a nakonec travil hodiny bloudenim po nepropustne busi a muj cil dostat se na horu Mt Trimpthon se razem zmenil na cil dostat se z te zpropadene buse domu. Chvilkama jsem si pripadal jak tarzan, to kdyz jsem musel nektere nepropustne useky prelezat po stromech :)
Vyzbrojen temito zkusenostmi jsem tentokrat soustredil veskerou pozornost na spravny smer a ejhle, tentokrat to vyslo!


Bus me pustila a pomalu se mi zacaly objevovat nadherne vyhledy na Makarorske udoli.

Tak tohle je Makarora z ptaci perspektivy....

Pohled na soutok Wilkin river a Makarora river


A uz jsem se konecne dostal nad 1200 m a bus ustoupila, otevrely se rozsahle horske plane lidskym plemenem nedotcene!


Cim vice jsem se blizil k vrcholu, tim mene se staval teren schudny. Nutno podotknout, ze turisticke znaceni zkoncilo ve 1400m a vyslapana pesina v 1500 m.n.m. Dal uz clovek vybira cestu podle svych schopnosti a nebo to otoci. Ja si vybral tu vzhuru. Jeste jsem si precetl cedulku upozornujici na nebezpeci v pripade spatneho pocasi. Nechapal jsem, jak destik muze ohrozit nekoho pri ceste touto plani. O par desitek metru vyse jsem pochopil. Stoupani bylo prudke a poslednich 200 m se lezlo po skale. Poslednich 300 m jsem lezl po ctyrech s neuveritelnyma krecma v nohach!Kdyby do toho zaprselo, byla by cesta dolu jak jizda po toboganu!

Poslednich 100m! Necitim nohy a sleduju kamzika nademnou jak s lehkosti zdolava sutraky a kazdou chvili se otoci zpet, jako by se mi vysmival! To se mu to leze nahoru, kdyz ma nahon na vsechny 4, predni nohy kratsi, pro lepsi stoupani a kopytka z materialu, ktery se s mym vibramem neda srovnat a drzi jak pribity!

Ale to uz dosahujeme vrcholu!!! Na vrcholu hory, na vrcholu blaha, na dne svych sil jim svuj vitezny muffin (neco jako mala babovka) a pozuju fotaku! Vrcholove foto je zapotrebi!

Otevira se krasny vyhled na zasnezene plane na druhe strane hrebenu.

Pocasi se rychle meni v neprijemne az vlezle a vypada to ze se blizi sprska. Jelikoz nechci cestu dolu jet po zadku urychluju sve kochani! (Stejne jsem jel a to nebylo mokro)

A pak ze letosni zimu(leto) neuziju snih :))))



Posledni pohled na okolni hrebeny...


A na Makaroru...

A rychle zpatky do udoli, nez se prizene prehanka...

..................................................................................
Nekolik malo fotek pro poteseni kolegu z Mapoveho centra!!! :)

Doufam ze bude mit Honzik radost :-) ...na horach funguje...ale v busi ne :(...jo neni nad sirf III)

..................................................................................
No a tohle stvoreni velikosti kanete a podobou papouska me doprovazelo cestou dolu. Byl velice oprsklej a kdyz jsem nechal neco z veci lezet na zemi, pribehl a snazil si to privlastnit. Po chvilce zavolal kamarada a byli na me dva!

Doprovodili me v mene schudnem terenu a nekde kolem 1200m se se mnou rozloucili.

No comments:

Post a Comment